Regulamin NeoAntyk Anna Kubacka

REGULAMIN SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ 

 

§ 1.

Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów Produktów Sprzedawcy za pośrednictwem Strony Internetowej dostępnej pod adresem www.neoantyk.pl. Poza Produktami Sprzedawcy dostępnymi na Stronie Internetowej, na Stronie Internetowej dostępne są produkty dwóch innych niż Sprzedawca przedsiębiorców: 1) Roberta Kubackiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą NeoAntyk Robert Kubacki (NIP: 5562430352) oraz 2) Anny Kubackiej i Roberta Kubackiego prowadzących działalność w formie spółki cywilnej pod firmą Neoantyk Anna Kubacka Robert Kubacki Spółka Cywilna (NIP: 7773429714). Odwiedzający Stronę Internetową ma obowiązek weryfikacji na etapie przeglądania zawartości Strony Internetowej oraz opisu poszczególnych produktów z jakim przedsiębiorcą może zawrzeć umowę sprzedaży produktów znajdujących się na Stronie Internetowej, co może mieć wpływ na ostateczne koszty dostawy i termin realizacji Zamówienia.

  2. Sprzedawcą jest Anna Kubacka prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka, z siedzibą w Kobylnicy (62-006) przy ul. Północnej 5, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP: 8891443860; REGON: 301615651.

§ 2.

Definicje

  1. Administrator Strony Internetowej - Anna Kubacka prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka, z siedzibą w Kobylnicy (62-006) przy ul. Północnej 5, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP: 8891443860; REGON: 301615651.

  2. Brak Zgodności Produktu z Umową – brak zgodności Produktu z Umową zawartą
    z
    Kupującym Na Prawach Konsumenta w rozumieniu przepisów Prawa Konsumenckiego.

  3. Czas Realizacji Zamówienia – czas, w jakim Sprzedawca skompletuje Zamówienie
    i przekaże do doręczenia wybraną przez Kupującego formą dostawy/odbioru.

  4. Formularz Rejestracji - formularz dostępny na Stronie Internetowej umożliwiający utworzenie Konta.

  5. Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny na Stronie Internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy
    i płatności.

  6. Hasło – unikalny ciąg znaków używany do logowania się na Stronie Internetowej wybierany przez Użytkownika podczas Rejestracji z możliwością jego późniejszej zmiany
    w ustawieniach Konta, składający się z minimum 8 znaków, tj. małych i wielkich liter (a-z lub A-Z) bez polskich znaków z ogonkami, cyfr i/lub znaków specjalnych.

  7. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).

  8. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Sprzedawcą czynności prawnej, nie związanej działalnością gospodarczą osoby fizycznej.

  9. Konto - w pełni aktywowane, prowadzone przez Administratora za pośrednictwem Strony Internetowej dla danego Kupującego konto, będące zbiorem zasobów, w którym gromadzone są dane Kupującego oraz informacje o jego działaniach w ramach Strony Internetowej, którymi Kupujący samodzielnie zarządza.

  10. Koszyk – element oprogramowania Strony Internetowej, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.

  11. Kupujący Na Prawach Konsumenta – Konsument oraz Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta.

  12. Kupujący Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Strony Internetowej, dokonująca u Sprzedawcy zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a jednocześnie niebędąca Przedsiębiorcą Na Prawach Konsumenta.

  13. Kupujący – Konsument, Kupujący Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta.

  14. Prawo Konsumenckie – Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).

  15. Produkt - dostępna za pośrednictwem Strony Internetowej rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą, w szczególności meble i akcesoria, o ile informacja o Sprzedawcy została umieszczona w opisie Produktu na Stronie Internetowej.

  16. Przedsiębiorca Na Prawach Konsumenta - Kupujący będący osobą fizyczną zawierający Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy Sprzedaży wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  17. Regulamin - niniejszy regulamin sprzedaży Produktów Sprzedawcy za pośrednictwem Strony Internetowej.

  18. Sprzedawca - Anna Kubacka prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka, z siedzibą w Kobylnicy (62-006) przy ul. Północnej 5, wpisana do Centralnej Ewidencji
    i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP: 8891443860; REGON: 301615651.

  19. Strona Internetowa – strona internetowa dostępna pod adresem www.neoantyk.pl prowadzona przez Administratora Strony Internetowej, za pośrednictwem której możliwe jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktów ze Sprzedawcy.

  20. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Strony Internetowej. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosownie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług
    i umowę o dzieło.

  21. Umowa Zawarta Na Odległość - Umowa Sprzedaży zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Strony Internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

  22. Użytkownik – użytkownik Internetu, który korzysta ze Strony Internetowej i przegląda jej zawartość lub/i założył i korzysta z funkcjonalności Konta.

  23. Wada Fizyczna – Wada niebędąca Wadą Prawną.

  24. Wada Prawna – Wada polegająca na tym, że Produkt sprzedany stanowi własność osoby trzeciej lub jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Produktem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

  25. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

 

§ 3.

Kontakt ze Sprzedawcą

  1. Adres Sprzedawcy: Anna Kubacka prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka, ul. Północna 5, 62-006 Kobylnica.

  2. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy od poniedziałku do soboty w godzinach:
    9:00 - 20:00.

    1. pod numerami telefonu: (+48) 504-44-54-55 oraz (+48) 500-600-054;

    2. pod adresem e-mail: neoantyk@gmail.com;

    3. jak również przy pomocy formularza kontaktowego dostępnego na Stronie Internetowej w zakładce „Kontakt”.

 

§ 4.

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Strony Internetowej, w tym przeglądania asortymentu Strony Internetowej oraz składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:

    1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową;

    2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);

    3. włączona obsługa Plików Cookies;

    4. zainstalowany program FlashPlayer.

 

§ 5.

Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony Internetowej, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony Internetowej z infrastrukturą techniczną Użytkownika.

  2. Przeglądanie asortymentu Strony Internetowej nie wymaga zakładania Konta. Poza Produktami Sprzedawcy dostępnymi na Stronie Internetowej znajdują się produkty dwóch innych niż Sprzedawca przedsiębiorców: 1) Roberta Kubackiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą NeoAntyk Robert Kubacki (NIP: 5562430352) oraz 2) Anny Kubackiej i Roberta Kubackiego prowadzących działalność w formie spółki cywilnej pod firmą Neoantyk Anna Kubacka Robert Kubacki Spółka Cywilna (NIP: 7773429714). Odwiedzający Stronę Internetową ma obowiązek weryfikacji na etapie przeglądania zawartości Strony Internatowej oraz zapoznawania się z opisem poszczególnych produktów, z jakim przedsiębiorcą może zawrzeć umowę sprzedaży produktów znajdujących się na Stronie Internetowej, co może mieć wpływ na ostateczne koszty dostawy i termin realizacji Zamówienia.

  3. Ceny podane na Stronie Internetowej są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

  4. Na ostateczną kwotę do zapłaty przez Kupującego składa się cena za Produkt, o której Kupujący jest informowany w trakcie składania Zamówienia za pośrednictwem funkcjonalności Koszyk a następnie podsumowania Zamówienia. Koszt dostawy Produktu na terenie Polski jest uwzględniony w cenie. Sprzedawca nie przyjmuje w ramach Sklepu Internetowego Zamówień obejmujących dostawę poza terytorium Polski, a w przypadku, gdy zajdzie taka potrzeba, dostawę tego typu należy uzgodnić indywidualnie ze Sprzedawcą.

  5. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Użytkownika Zamówienia.

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów umieszczonych na Stronie Internetowej, wprowadzania nowych Produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na Stronie Internetowej bądź wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Produktów w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

  7. Opublikowane na Stronie Internetowej informacje o Produktach nie stanowią oferty
    w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do złożenia oferty i zawarcia Umowy
    Sprzedaży.

  8. Sprzedawca nie odpowiada za różnice w wyglądzie lub kolorach zamówionych Produktów z otrzymanymi, które wynikają z powodów technicznych lub związanych z różnym odwzorowaniem kolorów Produktów na różnych komputerach, jak i wynikających ze specyfiki Produktu, tj. np. struktura drewna lub kolorystyka itp. Powyższe nie pozbawia Kupującego Na Prawach Konsumenta ustawowych uprawnień związanych z odstąpieniem od umowy.

  9. Sprzedawca zastrzega możliwość czasowej niedostępności Produktów w żądanej przez Użytkownika kolorystyce, rozmiarze, ilości. Sprzedawca poinformuje o tym Kupującego po złożeniu przez niego Zamówienia, odmawiając jego przyjęcia do realizacji i dokonując zwrotu ewentualnie wpłaconych już środków.

  10. Strona Internetowa, jej poszczególne elementy, w szczególności nazwa, koncepcja, wygląd graficzny, baza danych oraz prawa własności przemysłowej, w tym prawa ochronne na znaki towarowe jest własnością odpowiednio Administratora Strony Internetowej, Sprzedawcy lub podmiotów, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy i podlega ochronie prawnej.

  11. Wszystkie Produkty i ich nazwy są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.

  12. Zdjęcia prezentujące Produkty umieszczone na Stronie Internetowej mają charakter poglądowy i mogą nie oddawać w całości rzeczywistego wyglądu Produktów ani nie pokazywać wszystkich szczegółów. Sprzedawca może udzielić odpowiedzi na wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące wyglądu Produktów, jak i ich parametrów technicznych
    i innych cech, a w razie konieczności, do udostępnienia drogą e-mail zdjęć lub rysunków, które mogłyby te wątpliwości rozwiać.

 

§ 6.

Założenie Konta

  1. Aby założyć Konto na Stronie Internetowej, należy wypełnić Formularz Rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:

    1. adresu e-mail,

    2. Hasła.

  2. Po otrzymaniu od Użytkownika wypełnionego Formularza Rejestracji, Administrator Strony Internetowej prześle Użytkownikowi stosowne potwierdzenia jego otrzymania oraz link weryfikujący na adres e-mail, podany w ramach Rejestracji w Formularzu. Po potwierdzeniu przez Użytkownika adresu e-mail poprzez klikniecie w przycisk „Potwierdź” umieszczonego w treści linku weryfikującego, Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta.

  3. Założenie Konta na Stronie Internetowej jest bezpłatne, jednak wymaga uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.

  4. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i Hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.

  5. Po zalogowaniu do Konta, Klient za pośrednictwem przycisków „Moje Konto”, a następnie „Moje dane” ma możliwość podania Sprzedawcy swoich danych, które zostaną zapisane na Koncie Klienta, z możliwością ich wykorzystania podczas procesu składania Zamówień, tj.:

    1. imienia,

    2. nazwiska,

    3. numeru telefonu,

    4. ulicy i numeru domu

    5. kodu pocztowego i miasta

    6. nazwy firmy (opcjonalne podanie),

    7. NIP (opcjonalne podanie),

  6. Kupujący ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora Strony Internetowej za pośrednictwem poczty elektronicznej: neoantyk@gmail.com. Powyższe powoduje natychmiastowe wypowiedzenie przez Kupującego Umowy o Świadczenie Usługi Elektronicznej w zakresie wszystkich funkcjonalności Konta.

 

§ 7.

Zasady składania Zamówienia

  1. Zamówienia są przyjmowane przez Sprzedawcę i można je składać 24 godziny na dobę,
    7 dni w tygodniu przez cały rok.

  2. W celu złożenia Zamówienia należy:

    1. wybrać Produkt (odpowiedni rodzaj oraz ilość), a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” oraz dokonać jednej z następujących czynności:

  1. zalogować się do uprzednio założonego Konta; albo

  2. skorzystać z opcji: „Zarejestruj się” udostępnionej na stronie Formularza Zamówienia, w celu założenia Konta, a następnie założyć Konto i zalogować się do takiego Konta; albo

  3. skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez zakładania Konta.

    1. jeżeli wybrano opcję złożenia Zamówienia bez zakładania Konta – Formularz Zamówienia należy uzupełnić dodatkowymi danymi, tj. należy podać: dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;

    2. należy dokonać akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności
      w przewidzianych do tego polach Formularza Zamówienia;

    3. wybrać jeden z dostępnych w Formularzu Zamówienia sposobów dostawy;

    4. kliknąć przycisk „Podsumowanie”, a następnie “Potwierdzam Zakup”.

 

§ 8.

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Dostawa Produktów odbywa się w wybrany przez Kupującego i określony w Zamówieniu sposób.

  2. Koszty dostawcy Produkt na terenie Polski są ujęte w cenie Produktu.

  3. Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Strony Internetowej nie obejmuje dostaw poza Polskę. Złożenie Zamówienia z dostawą poza Polskę możliwe jest wyłącznie w drodze indywidualnych uzgodnień ze Sprzedawcą.

  4. Kupujący może wybrać następujące formy płatności za Zamówienie z dostawą na terytorium Polski:

    1. płatność przy odbiorze gotówką w przypadku dostarczenia Zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej;

    2. płatność gotówką w przypadku zamówienia odbieranego osobiście w magazynach Sprzedawcy;

    3. płatność przy odbiorze gotówką w przypadku dostarczenia Zamówienia za pośrednictwem Sprzedawcy;

    4. przelew bankowy wykonywany z dowolnego banku lub przekazem pocztowym na konto Sprzedawcy zgodnie z informacjami podanymi w potwierdzeniu Zamówienia:

Santander: 81 1090 1450 0000 0001 1542 2783

Kod SWIFT: WBKPPLPP

IBAN: PL

Anna Kubacka prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka

62-006 Kobylnica, ul. Północna 5;

    1. Szybki przelew online;

    2. Przelew tradycyjny;

    3. BLIK.

  1. Sprzedawca zastrzega, iż niezależnie od wybranej metody płatności przy odbiorze gotówką, o której mowa w § 8 ust. 4 pkt b) powyżej Kupujący zobowiązany jest dokonać wpłaty zadatku na poczet realizacji Zamówienia. Szczegółowa informacja w tym zakresie, w tym kwota zadatku umieszczona jest bezpośrednio przy opisie Produktu na Stronie Internetowej. Wówczas warunkiem potwierdzenia przez Sprzedawcę takiego Zamówienia jest przedstawienie przez Kupującego potwierdzenia uiszczenia zadatku na rachunek bankowy o którym mowa w ust. 4 pkt d) powyżej Regulaminu. W przypadku niepotwierdzenia przez Sprzedawcę Zamówienia kwota dana na rzecz zadatku ulega natychmiastowemu zwrotowi na rzecz Kupującego.

  2. W ramach płatności przelewem bankowym Kupujący:

    1. zobowiązany jest do podania w tytule przelewu numeru Zamówienia zgodnie
      z informacjami podanymi w potwierdzeniu Zamówienia;

    2. zapłaty za Zamówione Produkty na rachunek bankowy Sprzedawcy zgodnie
      z informacjami podanymi w potwierdzeniu Zamówienia.

  3. Do każdego potwierdzenia płatności wystawiany jest paragon, rachunek lub faktura zgodnie z dyspozycją Kupującego przekazaną w Zamówieniu.

 

§ 9.

Wykonanie Umowy Sprzedaży

  1. Po złożeniu Zamówienia Kupujący niezwłocznie otrzymuje potwierdzenie otrzymania Zamówienia oraz potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia
    o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji.

  2. W przypadku Zamówień złożonych w procedurze płatności przy odbiorze bądź odbioru
    z magazynu Sprzedawcy (§ 8 ust. 4 lit a) - b) Regulaminu) z chwilą przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail o potwierdzeniu otrzymania Zamówienia zostaje
    zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą i Sprzedawca przystępuje do realizacji Zamówienia.

  3. W przypadku Zamówień złożonych w procedurze płatności przelewem bankowym, Szybkim przelewem online, zwykłym przelewem lub BLIK Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez Kupującego Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia zgodnie z § 7 Regulaminu
    - w przeciwnym razie Umowa Sprzedaży wygasa. Potwierdzenie otrzymania płatności za Zamówienie następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Kupującego, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu płatności za Zamówienie oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.

  4. Jeśli dany Produkt okaże się niedostępny lub Umowa Sprzedaży z innego względu nie będzie mogła zostać zawarta, Sprzedawca w odpowiedzi na Zamówienie prześle Użytkownikowi wiadomość e-mail o braku możliwości przyjęcia Zamówienia
    i niezwłocznie zwróci Klientowi wpłacone z tego tytułu środki. W takim wypadku Umowa Sprzedaży między Użytkownikiem a Sprzedawcą nie zostaje zawarta.

  5. Czas Realizacji Zamówienia obejmuje czas przygotowania Produktu do wysyłki oraz czas dostawy.

  6. Przy każdym Produkcie podany jest przewidywany czas przygotowania Produktu do wysyłki. Jest to czas liczony w dniach roboczych, który upływa od zawarcia Umowy Sprzedaży do wysłania przesyłki przez Sprzedawcę wybraną przez Kupującego formą dostawy. Zamówienie na Produkty o różnym czasie realizacji wysyłane jest w chwili skompletowania całego przedmiotu Zamówienia, a termin wysyłki określany jest na podstawie Produktu o najdłuższym czasie realizacji. Maksymalny czas przygotowania Produktu do wysyłki wynosi 10 dni roboczych. Informacja o dostępnych formach transportu znajduje się w zakładce „Transport mebli” dostępnej na Stronie Internetowej.

  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu lub opóźnienie
    w dostawie spowodowane wyłącznie podaniem przez Kupującego nieprawidłowego adresu dostawy.

 

§ 10.

Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się jedynie do Kupującego Na Prawach Konsumenta.

  2. Kupującemu Na Prawach Konsumenta przysługuje na podstawie art. 27 oraz art. 7aa Prawa Konsumenckiego prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, jako od Umowy Zawartej Na Odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 Prawa Konsumenckiego.

  3. Termin odstąpienia wynosi 14 dni od momentu wydania Produktu, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży przed upływem ww. terminu. Termin odstąpienia od Umowy Sprzedaży liczy się od następnego dnia po dniu dostarczenia zamówionego Produktu.

  4. Oświadczenie o odstąpieniu może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy na adresy wskazane w § 3 niniejszego Regulaminu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Kupującego Na Prawach Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu Na Prawach Konsumenta na podany adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

  6. Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży:

  1. Sprzedawca zwraca Kupującemu Na Prawach Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane płatności, przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Kupującego Na Prawach Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący Na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;

  2. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;

  3. Kupujący Na Prawach Konsumenta na własny koszt i ryzyko zwraca Produkt Sprzedawcy – niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, a do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Kupujący Na Prawach Konsumenta pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy (w tym koszty opakowania, zabezpieczenia, dostarczenia, wysyłki Produktu do Sprzedawcy);

  4. w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą.

  1. Zwracany Produkt zostanie przyjęty wtedy, gdy będzie odesłany w pełni kompletny, a sam Produkt będzie nieuszkodzony. W celu przyspieszenia weryfikacji procedury odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca zaleca, aby do zwrotu dołączyć dowód zakupu Produktu u Sprzedawcy (np. oryginał paragonu).

  2. Kupujący Na Prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, w tym jego opakowania będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

  3. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Kupującemu Na Prawach Konsumenta w przypadkach określonych w art. 38 Prawa Konsumenckiego,
    a w szczególności w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
    i przyjął to do wiadomości;

  2. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  3. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

  4. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

  5. zawartej w drodze aukcji publicznej.

§ 11.

Odpowiedzialność Sprzedawcy

  1. Sprzedawca względem Kupującego Przedsiębiorcy odpowiada za Wady Produktu (Wady Fizyczne i Wady Prawne) na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym z modyfikacjami opisanymi w Regulaminie, w szczególności w § 12. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Kupującego Przedsiębiorcy za szkody wyrządzone w związku z Umową Sprzedaży jest ograniczona do szkody wyrządzonej w wyniku umyślnych działań Sprzedawcy i wyłącznie do rzeczywistej straty. Niniejsze postanowienie nie dotyczy Kupującego Na Prawach Konsumenta.

  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego Na Prawach Konsumenta za Brak Zgodności Produktu z Umową, na zasadach określonych w rozdziale 5a Prawa Konsumenckiego. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego Na Prawach Konsumenta za Brak Zgodności Produktu z Umową istniejący w momencie dostawy Produktu i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu dostawy Produktu.

  3. W razie Braku Zgodności Produktu z Umową, Kupujący Na Prawach Konsumenta może:

  1. żądać naprawy Produktu lub wymiany Produktu, przy czym:

  1. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący Na Prawach Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący Na Prawach Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową w sposób wybrany przez Kupującego Na Prawach Konsumenta jest niemożliwy albo wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy; jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;

  2. w sytuacji naprawy lub wymiany Produktu, Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego Na Prawach Konsumenta o Braku Zgodności Produktu
    z Umową i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego Na Prawach Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Kupujący Na Prawach Konsumenta go nabył; koszty naprawy lub wymiany, w tym
    w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów ponosi Sprzedawca;

  3. Kupujący Na Prawach Konsumenta obowiązany jest udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie; Sprzedawca odbiera od Kupującego Na Prawach Konsumenta Produkt na swój koszt;

  4. jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się Braku Zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt;

  5. Kupujący Na Prawach Konsumenta nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony przez Sprzedawcę;

  1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:

  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z § 11 ust. 3 lit. a) pkt i. powyżej niniejszego Regulaminu;

  2. Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z § 11 ust. 3 lit. a) pkt ii.-iv. powyżej niniejszego Regulaminu;

  3. brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową;

  4. brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 11 ust. 3 lit. a) powyżej niniejszego Regulaminu;

  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego Na Prawach Konsumenta.

  1. Kupujący Na Prawach Konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Brak Zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny.

  2. Jeżeli Brak Zgodności Produktu z Umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Kupujący Na Prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także
    w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Kupującego Na Prawach Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Kupujący Na Prawach Konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne
    z Umową.

  3. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Kupujący Na Prawach Konsumenta niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. W takiej sytuacji Sprzedawca zwraca Kupującemu Na Prawach Konsumenta płatność za Produkt nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.

  4. Sprzedawca zwraca Kupującemu Na Prawach Konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania przez Kupującego Na Prawach Konsumenta z prawa obniżenia ceny, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego Na Prawach Konsumenta o obniżeniu ceny.

  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności za Produkt przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący Na Prawach Konsumenta, chyba że Kupujący Na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego
    z żadnymi kosztami.

  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za Brak Zgodności Produktu z Umową, jeżeli Kupujący Na Prawach Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.

  7. Zgłoszony Brak Zgodności Produktu z Umową zostanie rozpatrzony w terminie 14 dni od jego przekazania do Sprzedawcy. Informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji zostanie wysłana na papierze lub na innym trwałym nośniku – z wykorzystaniem adresu e-mail Kupującego Na Prawach Konsumenta. Brak odpowiedzi we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie Braku Zgodności Produktu z Umową.

  8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu na Stronie Internetowej.

§ 12.

Reklamacja w przypadku Kupującego Przedsiębiorcy

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się jedynie do Kupującego Przedsiębiorcy.

  2. Kupujący Przedsiębiorca jest zobowiązany do dokonania sprawdzenia Produktów
    w momencie odpowiednio dostawy w obecności dostawcy lub pracownika wydającego Produkt z magazynu Sprzedawcy w razie odbioru osobistego. W przypadku widocznych Wad Produktu lub innej widocznej niezgodności Produktu z Umową, Kupujący Przedsiębiorca winien dokonać zwrotu Produktów. Jednocześnie reklamacje dotyczące widocznych Wad Produktu należy zgłaszać Sprzedawcy niezwłocznie po otrzymaniu dostawy Produktów lub w momencie jego odbioru z magazynu poprzez kontakt na dane wskazane w § 3 Regulaminu, wraz z opisem Wady i dowodem w postaci zdjęcia Produktu, którego dotyczy reklamacja. Na podstawie oceny jakości wadliwego Produktu, Sprzedawca wyda decyzję uwzględniającą wniosek Kupującego Przedsiębiorcy
    o skorygowanie wadliwej pozycji z paragonu lub faktury Kupującego Przedsiębiorcy lub decyzję odmowną. W przypadku decyzji odmownej, Kupujący Przedsiębiorca może zwrócić się do Sprzedawcy o zwrot przekazanego przez Kupującego Przedsiębiorcę Produktu, w stanie nie gorszym niż w momencie przekazania Produktu przez Kupującego Przedsiębiorcę Sprzedawcy.

§ 13.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

    1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego Na Prawach Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
      i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
      https://www.polubowne.uokik.gov.pl/;

https://uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;

https://uokik.gov.pl/kontakt.php

  1. Kupujący na Prawach Konsumenta posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 

  1. Kupujący na Prawach Konsumenta uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia
    15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.),
    z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą. 

  2. Kupujący na Prawach Konsumenta uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia
    15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.),
    z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym na Prawach Konsumenta a Sprzedawcą. 

  3. Kupujący na Prawach Konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

  4. Ponadto, stosownie do treści art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 roku w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, Kupujący Na Prawach Konsumenta może skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych z Umową, poprzez złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  1. W każdym przypadku Kupującemu na Prawach Konsumenta przysługuje prawo skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego.

§ 14.

Dane osobowe

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Danych Osobowych, w tym stosowania plików cookie przez Sprzedawcę, znajdują się w Polityce Prywatności, dostępnej pod adresem: https://neoantyk.pl/polityka-prywatnosci.

 

§ 15.

Postanowienia końcowe

    1. Umowy Sprzedaży zawierane poprzez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.

  1. Sprzedawca ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnej przyczyny, jaką jest:

      1. konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na Regulamin i skutkujących koniecznością̨ zmodyfikowania Regulaminu
        w celu zachowania zgodno
        ści z prawem;

      2. konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;

      3. rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Strony Internetowej, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych za pośrednictwem Strony Internetowej lub zmiana istniejących funkcjonalności Strony Internetowej;

      4. konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie;

      5. zmiana danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;

      6. przeciwdziałanie nadużyciom;

      7. poprawa obsługi Klientów;

      8. zmiana procesu zawierania Umów Sprzedaży za pośrednictwem Strony Internetowej.

  2. O zmianach Regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący posiadający Konto będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy Rejestracji lub Zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu.

  3. Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Użytkownika na Stronie Internetowej dostępnej pod adresem: https://neoantyk.pl/regulamin.

  4. W przypadku sporu z Kupującym Na Prawach Konsumenta, sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

  5. W przypadku sporu Sprzedawcy z Kupującym Przedsiębiorcą, sprawę rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie obwiązujące przepisy prawa.

 

Załącznik nr 1 - FORMULARZ ZWROTU

 Pouczenie do wzoru formularza odstąpienia od umowy

Formularz przeznaczony jest dla konsumenta oraz dla osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 ze zm.) na adres: Anna Kubacka prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka, ul. Północna 5, 62-006 Kobylnica lub za pośrednictwem adresu e-mail: neoantyk@gmail.com.

                                                                                               

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

                                             

Adresat:

Anna Kubacka

prowadząca działalność pod firmą NeoAntyk Anna Kubacka

ul. Północna 5, 62-006 Kobylnica

e-mail: neoantyk@gmail.com

 

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy (*) ________________________________________________________

 

 

Data zawarcia umowy (*)__________________________/odbioru (*)______________________________

 

Imię i nazwisko konsumenta (-ów) __________________________________________________________

 

Adres konsumenta(-ów) ___________________________________________________________________

 

Data _______________________________________________________________________________________

 

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

 

 

_______________________________________________________

podpis (-y) Konsumenta(-ów)

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

 

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.


Koszyk